Stefanovy deníky (upíří deníky) - recenze

• Autor - L. J. Smith
  • Žánr - Fantasy, Pro děti a mládež, Dívčí romány
  • Nakladatelství - FRAGMENT (překlad)
  • Rok vydání - 2011 (ČR, první kniha)
  • Počet stran - (+-) 215
  • Mé hodnocení - 5/10

Obsah - Propadli jste zcela Upířím deníkům? Zajímá vás, jaké události předcházely jejich ději? Pak si určitě nenechte ujít další napínavou upíří sérii, ve které vás opět čeká velká dávka napětí, tajemna a romantiky. Příběh se odehrává ve Virgínii během války Severu proti Jihu. Stefanův otec se ujme vzdálené příbuzné Katherine, která osiřela. Stefan i jeho bratr Damon se do ní zamilují, ona je miluje oba. Stefan se s ní sblíží, ale brzy zjistí, že s Katherine není všechno v pořádku. V městečku se po řadě záhadných úmrtí zvířat i lidí začne šířit panika, lidé se obávají upírů. Stefan se bojí, že za vším je Katherine. Stefanův otec zorganizuje lov na upíry. Když zjistí, že jeho synové stojí na straně upírů, oba je zastřelí. Zachrání je Katherinina komorná a oni si můžou vybrat - umřít, nebo se stát upíry.

Můj názor - Sama od sebe bych se do upířích (Stefanových) deníků nepustila, ale když už se naskytla příležitost (kamarádka se nabídla, že mi je půjčí), tak jsem jim dala šanci. První díl se mi líbil hodně, knížka je napsaná takovou pěkně čtivou formou, že se děj dá dobře představit a jste zvědaví, co se s bratry Damonem a Stefanem bude dít dál. S očekáváním otáčíte stránku po stránce, až najednou zjistíte, že už jste na konci. Dá se zhltnout opravdu rychle a přesto, že děj není nic extra, člověk se u něj zabaví. Avšak v dalších knihách mi připadalo, že bratři příliš měnili názory/strany a místy se mi to zdálo až komické. Už to nebylo jako první kniha, kdy jsem se do příběhu ponořila, ale spíš jsem se občas musela nutit, abych ve čtení pokračovala. Děj postupně ztrácel na zajímavosti a obě hlavní postavy, upíři, co mají na svědomí nespočet zkažených životů, mi začínaly lézt krkem. Potřebu podívat se i na seriál ve mně knihy nevzbudily. Celkově to nebylo až tak zlé, proto hodnotím 5/10.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.